poniedziałek, 27 lutego 2017

Młoda dziewczyna i Antarktyka

Dzisiaj troszkę inaczej
Podzielę się z wami moim pewnym sekrecikiem , czyli co czasem robię gdy się nudzę. Ostatnio przeglądałam zwierzęta żyjące na Antarktyce i ciągle się przerażałam "jakie to duże , grube i straszne". Więc w sumie czemu by nie podzielić się z wami paroma ciekawostkami i informacjami o jakich się dowiedziałam.



Występuje tam foka o nazwie Krabojad Foczy, nie wiem jak wam ale mi zapadła w pamięć.Mimo swojej nazwy nie żywi się krabami :/
Znalezione obrazy dla zapytania krabojad foczy
samica może osiągnąc do 2,7 m długości 





















Wielkość poprzedniej foczki to nic w porównaniu do wymiarów zwierzęcia zwanego mirungą południową (słoń morski) - 4,5 m ALE to jest ich ŚREDNIA wielkość , potrafią osiągać nawet  do ok. 6m ( trochę inaczej jest z samicami które mieszczą się w granicach 3m ) Wyobraź sobie takie zwierzątko które jest 4 razy większe niż przeciętny człowiek .....mam wrażenie,że tylko mnie to przeraża... Przy okazji dodam ,że reprezentant pokrewnego gatunku o nazwie mirunga północna osiągnął 6,9 m długości i 5t wagi :)........
mirunga w paryskim ZOO











człowiek w porównaniu do największego zanotowanego słonia morskiego




























Największy przedstawiciel pingwinów - pingwin cesarski (120-130 cm).  Może przebywać pod wodą nawet do 18 minut i zanurzyć się na 565m co jest największą odnotowaną głębokością. Podczas ich okresu lęgowego występują najniższe temperatury na Ziemi. Jest również najcięższym ptakiem świata.




Jak na razie to tyle , możliwe ,że kiedyś przyda Wam się ta wiedza , ja tam bardziej chciałabym wiedzieć czy ktoś oprócz mnie jest tak przerażony wielkościami tych zwierząt...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz